Educació Primària

6 a 12 anys

L’etapa de primària engloba l’edat d’entre els 6 i els 12 anys. S’estructura en tres cicles: Inicial, mitjà i superior. Aquest últim enllaça amb el primer cicle de l’Educació Secundària Obligatòria. El fet que a la nostra escola es pugui cursar l’ESO ajuda als nostres alumnes a fer el pas entre l’educació primària i l’etapa següent.

Educació

Primària

En l’etapa de Primària volem que els nostres alumnes aprenguin a ser cada vegada més autònoms, pensem que han de desenvolupar les seves capacitats i descobrir les seves pròpies estratègies d’aprenentatge. Valorem l’esforç individual i el fet de compartir, per això fem del joc una eina socialitzadora i d’aprenentatge. Fomentem el desenvolupament de totes les intel·ligències des de metodologies actives i un aprenentatge contextualitzat basat en projectes i en el treball col·laboratiu.

En diverses matèries i amb l’objectiu que els nostres alumnes tinguin una alta competència en llengua anglesa hem optat per implantar-la de forma progressiva mitjançant la metodologia AICLE, de manera que a més de ser llengua vehicular a l’àrea d’anglès ho és també en altres espais i activitats. També incorporem una segona llengua estrangera, el francès, a partir de 5è de primària. En l’aprenentatge diari integrem les eines digitals per assolir una bona competència digital.

Com i què treballem?

MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES

A Primària continuem utilitzant EMAT un programa de matemàtiques competencials, contextualitzades i manipulatives per a Educació Infantil i Primària.

LECTOESCRIPTURA CREATIVA

LUDILLETRES: Diferents mètodes i estratègies d’ensenyament de la lectoescriptura, agrupades i combinades de forma coherent, seqüenciada i global.

LLENGÜES ESTRANGERES

Apliquem un projecte propi d’aprenentatge de les llengües estrangeres (anglès i francès) amb l’objectiu d’augmentar el contacte i les sessions d’aquestes llengües.

PROGRAMACIÓ I ROBÒTICA

Desenvolupem les capacitats creatives i d’organització, fomentant el treball en grup, promovent la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar. Tot plegat dins de l’àmbit de les STEM (sigles en anglès de Science, Technology, Engineering, Mathematics)

APRENENTATGE SERVEI (ApS)

L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

BENESTAR EMOCIONAL

El benestar afavoreix l’aprenentatge i el desenvolupament general de l’alumnat, ja que facilita el seu desenvolupament integral, capacitant-lo en l’autonomia i responsabilitat. Moments com: Interioritat, Ara preguem o educació en valors ens ajuden a assolir-ho.

Més temps, més oportunitats

Una hora més de classe

Com a escola concertada fem una hora més de classe cada dia. Aquesta té com a objectiu principal millorar la qualitat de l’ensenyament i el desenvolupament integral de l’alumnat. Aquesta hora addicional permet aprofundir en els continguts curriculars, oferir activitats d’enriquiment educatiu  (Com per exemple: escacs en anglès, educació en valors, programació i robòtica, entre d’altres), personalitzar l’atenció a les necessitats individuals de cada estudiant.

A més, proporciona més temps per treballar competències com la lectura, les matemàtiques i les habilitats socials, fomentant així un aprenentatge més complet i sòlid. En definitiva, aquesta hora extra és una inversió en el futur dels infants, assegurant una educació més equilibrada i de major qualitat.