La nostra

tasca

La dimensió Pastoral del centre afecta a la vida de tota l’escola i recolza els objetius educatius des d’una visió cristiana.

L’acció educativa-pastoral del Centre pretén la formació integral del nostre alumnat, mitjançant una escola humanitzadora, evangelitzadora i innovadora. Busquem el desenvolupament de la persona i potenciem les seves capacitats humanes, socials i religioses.

Aquesta pedagogia es concreta en les línies bàsiques de la nostra acció evangelitzadora:

• Capacitar per arribar a ser agents de transformació social en la construcció d’un món més just i fratern.
  • Educar la intel·ligència espiritual, utilitzant uns llenguatges i una pedagogia nova i propera.
  • Obrir horitzons a la fe que portin a la trobada amb Jesús de Natzaret i a viure els valors de l’Evangeli.
  • Iniciar i acompanyar la relació personal amb Déu a través de l’oració.
  • Educar des de la visió cristiana de la persona, la vida i el món.
  • Cuidar la qualitat de les classes de religió com a plataforma que possibilita el diàleg fe-cultura.
  • Crear un clima pastoral en el centre que sigui la base de la nostra acció educativa.

Eduquem aquesta dimensió a través de les diferents accions pastorals guiades pel lema comú de cada curs escolar:

• Classe de religió
  • Oració del matí
  • Ara preguem
  • Celebracions religioses: temps litúrgics destacats, Santa Paula Montal i Sant Josep de Calassanç
  • Programa d’interioritat
  • Programa d’acompanyament
  • Educació emocional
  • Campanyes solidàries
  • Retirs (de 4t ESO a 2n Batxillerat)
  • Moviment Escolàpies
  • Dinars/Sopars Alpha (Batxillerat)
  • Voluntariat (4t ESO)

La comunitat Educativa de l’escola participa de la Pastoral del centre. Un grup format per professors dels diferents nivells educatius del centre és el responsable d’animar i coordinar les accions pastorals.