Les mil grues d’origami (papiroflèxia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història verídica de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica llençada sobre Hiroshima al final de la II Guerra Mundial.

Tradicionalment, regalar grues de paper s’ha associat amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre d’altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.

Recollint l’esperit d’aquesta història, la Fundació Mútua General de Catalunya va crear la iniciativa “1 origami, 1 euro“, amb la finalitat de compartir aquest desig solidari amb tota la societat.

Per aquest motiu, l’escola, a través dels alumnes de Cicle Superior, ha volgut participar a la campanya per recaptar fons per a La Marató de TV3, que enguany està destinada a la COVID-19. Els alumnes d’aquests cursos durant unes setmanes s’han proposat construir centenars de grues (tipus d’ocell) de papiroflèxia. Al finalitzar la campanya s’han aconseguit 2.824 grues, superant amb escreix les expectatives inicials.

Enhorabona a tots els alumnes i professorat que s’hi ha implicat per aconseguir 2.824 gestos solidaris.

Origamis1