Educació Infantil (Segon Cicle)

De 3 a 6 anys

Treballem l’estimulació, el desenvolupament i l’evolució en els primers anys de vida per treure, des del primer moment, el millor partit de totes les seves capacitats.

Educació Infantil

Segon Cicle (I3, I4, I5)

Aquesta etapa té com a objectiu el desenvolupament global de les capacitats dels infants durant els primers anys de vida. En aquest moment l’estimulació primerenca afavoreix una bona organització neurològica i posa les bases per un creixement harmònic.

L’etapa d’infantil ofereix unes pràctiques educatives  que:

• Parteixen de situacions de la vida real i aprenen activament (observant, experimentant…)
  • Utilitzen el joc com a palanca d’acció.
  • Permeten desenvolupar tots els sentits.
  • El llenguatge oral i escrit són presents en un entorn multilingüe de manera natural i constant.

Com i què treballem?

MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES

A Educació Infantil i Primària utilitzem EMAT un programa de matemàtiques competencials, contextualitzades i manipulatives per a Educació Infantil i Primària.

LECTOESCRIPTURA CREATIVA

LUDILLETRES: Diferents mètodes i estratègies d’ensenyament de la lectoescriptura, agrupades i combinades de forma coherent, seqüenciada i global.

LLENGUA ANGLESA

A partir d’I3 els infants s’inicien en la llengua anglesa amb un programa propi que inclou la psicomotricitat (Play&Discover) en anglès.

VISIÓ MONTESSORI

Metodologia educativa que focalitza la seva acció en principis com: interès, aprenentatge entre iguals, interacció mestra-alumne/a o aprenentatge contextualitzat.

AMBIENTS D’APRENENTATGE

Diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on, a partir de diferents propostes, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar amb els altres.

BENESTAR EMOCIONAL

El benestar afavoreix l’aprenentatge i el desenvolupament general de l’alumnat, ja que facilita el seu desenvolupament integral, capacitant-lo en l’autonomia i responsabilitat.

Visió

Montessori

Recollim de Montessori la mirada de respecte, amor i confiança envers l’infant en el seu propi desenvolupament. Creiem en l’observació i en la preparació de l’entorn i els ambients. Per aquesta raó escollim materials creats per Maria Montessori i per nosaltres en funció de l’observació de les necessitats i els interessos dels infants.
Fomentem en l’ambient l’espontaneïtat i autogestió i una dinàmica d’ús de materials reals i sensorials integrats en totes les rutines i activitats.

Creiem en el desenvolupament de la pròpia autoregulació dels infants que han pogut experimentar els seus propis límits.
Optem per una dinàmica i un ús dels materials real i integrats en les rutines i activitats.
Disposem d’una guia Montessori que assessora a tot l’equip docent d’Educació Infantil.