Educació Secundària

De 12 a 16 anys

A l’Educació Secundària Obligatòria treballem amb l’alumnat de forma personalitzada i activa atenent les necessitats individuals de cadascú, partint de la seva realitat per potenciar al màxim les seves capacitats.

El nostre objectiu és que l’alumnat esdevingui protagonista del seu aprenentatge tot potenciant l’autonomia i la responsabilitat. Tot això amb un acompanyament constant per part de l’equip docent i, especialment, dels tutors i en comunicació amb les famílies.

Educació

Secundària

És l’última etapa de l’educació obligatòria i comprén des dels 12 als 16 anys. S’articula en 4 cursos, en l’últim curs posem especial atenció a l’orientació acadèmica posterior. Per assegurar una transició adequada dels alumnes entre etapes hem creat un pont des de 5è de primària a 2n d’ESO amb una coordinació entre departaments i seguiment individualizat de cada alumne per part de l’equip docent i amb el suport del DOPS (Departamant d’orientació psicopedagògica i social).

L’horari de matí i tarda ofereix un horari més racional i adaptat a l’edat dels alumnes. La jornada partida permet tenir més espais de distracció, de joc i de relax que milloren la capacitat d’aprenentatge i d’atenció. S’ha demostrat que redueix el fracàs escolar, contribueix al fet que els adolescents es cansin menys i afavoreix la conciliació familiar i laboral.

Com i què treballem?

PROGRAMACIÓ I ROBÒTICA

Desenvolupem les capacitats creatives i d’organització, fomentant el treball en grup, promovent la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar. Tot plegat dins de l’àmbit de les STEM (sigles en anglès de Science, Technology, Engineering, Mathematics)

PLA LECTOR

La lectura, com a base d’altres aprenentatges, esdevé un factor fonamental per a l’adquisició i desenvolupament de les competències bàsiques. Per això, la lectura segueix sent una prioritat a l’ESO amb 30 minuts de lectura cada dia.

ORATÒRIA I DEBAT

Fomentem la capacitat de comunicar les pròpies idees, argumentant i defensant les diferents posicions amb el llenguatge verbal i no verbal. Ho fem amb classes de com parlar en públic, de debat i en situacions reals. Disposem d’un estudi de ràdio.

BATXILLERAT DUAL

El Batxillerat Dual és la possibilitat que oferim als nostres alumnes de la Institució Familiar d’Educació d’obtenir el títol del Batxillerat dels EUA. Són molts els valors i els avantatges que el programa “Diploma Batxillerat Dual Internacional” aporta als alumnes: Immersió lingüística, tecnològica i personal.

APRENENTATGE SERVEI (ApS)

L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

BENESTAR EMOCIONAL

El benestar afavoreix l’aprenentatge i el desenvolupament general de l’alumnat, ja que facilita el seu desenvolupament integral, capacitant-lo en l’autonomia i responsabilitat. Moments com: Interioritat, Ara preguem o educació en valors ens ajuden a assolir-ho.

Horari de matí i tarda

Millora la comprensió i el rendiment

Al nostre centre, entenem la importància d’adaptar l’horari escolar al procés d’aprenentatge de l’alumnat i les necessitats de les famílies. Per això, oferim un horari de matí i tarda que no només facilita la conciliació amb la vida laboral dels pares i mares, sinó que també optimitza l’assimilació de coneixements. Aquest enfocament permet als i les alumnes distribuir millor el seu temps, reduint el cansament i augmentant la seva capacitat de concentració.
Així, poden absorbir i retenir la informació de manera més eficaç, fet que es tradueix en un millor rendiment acadèmic i una experiència educativa més enriquidora. Amb el nostre horari partit, garantim que cada estudiant tingui les millors condicions per assolir el seu màxim potencial.