No voldríem cloure aquest curs 2019- 2020 , sense fer-vos cinc cèntims de l’experiència de mobilitat entre les Escolàpies Figueres i le Lycée Louis Armand (Chambéry-Grenoble) duta a terme a quart d’ESO, dins l’assignatura de francès .

A partir del programa d’intercanvi proposat pel Departament d’Educació a l’alumnat de quart que cursava l’optativa de francès, l’Aleix Barneda va tenir l’oportunitat  de gaudir durant cinc setmanes d’una situació d’immersió lingüística molt avantatjosa pel seu aprenentatge: conviure , com un més, dins del nucli familiar del seu “correspondant”, així com assistir a les classes “au lycée” per tal de continuar la seva formació i fer coneixença de la regió, guiat per la família d’acollida.

A finals de febrer, la nostra escola va acollir, per fer el mateix, l’Enzo  Cohendet, un magnífic alumne que va practicar i ampliar amb nosaltres els seus coneixements de llengua castellana, però que també  va ajudar a tot el grup d’optativa de quart a consolidar els aprenentatges de llengua francesa, convertint-se en un “ajudant de conversa” de primer ordre i essent un alumne més dins la dinàmica del grup i de la resta de secundària

Amb la família i amics de l’Aleix, l’Enzo va conèixer també el nostre entorn i la nostra cultura.

Dissortadament, aquesta activitat es va estroncar amb el confinament i l’Enzo va haver de retornat a casa abans del previst.

Tant els centres educatius implicats, les famílies respectives com els propis protagonistes valorem molt positivament l’experiència com a complement a la formació integral de l’alumnat i esperem poder-hi optar ens successives convocatòries.

Els programes d’intercanvi educatiu enforteixen les competències lingüístiques dels alumnes participants i dels grups que els acullen, permetent i propiciant l’intercanvi d’idees, coneixements i experiències.